عقیق(اگات) یکی از کهن ترین سنگ های قیمتی دنیا می باشد که تاکنون مشاهده شده است.سنگ عقیق یکی از پرطرفدارترین سنگ های قیمتی در جهان و به خصوص ایران است و بسیاری از ایرانیان در دستان خود انگشترعقیق  دارند. 

عقیق با داشتن خواصی مانند از بین بردن انرژی های منفی و ایجاد شادی و آرامش در افراد و حفظ و ایجاد تعادل در قسمت های گوناگون بدن، برای انسان فواید زیادی دارد. البته در بسیاری از احادیث و روایات نیز از فواید و جایگاه ویژه انگشترعقیق صحبت شده است. این سنگ ارزشمند، مدل های متنوعی مانند عقیق یمانی، عقیق سلیمانی، عقیق شجری و عقیق خزه ای دارد که در قیمت های  گوناگونی عرضه می شود. در ادامه شمارا با گران قیمت ترین سنگ عقیق دنیا آشنا می کنیم.

گرانترین سنگ عقیق در دنیا:

سنگ عقیق سیاه با داشتن رنگ های زیبا و رنگین کمانی خود، از ارزشمندترین سنگ های دنیاست. به دلیل شکل خاص این سنگ، تشخیص آن از سایر سنگ ها چندان سخت به نظر نمی رسد.

طبق آمار، حدود 97 درصد از گرانقیمت ترین و با ارزش ترین عقیق های جهان، از معدن های واقع در استرالیا کشف می شوند. قیمت این نوع سنگ عقیق که به “عقیق سیاه اوپال” معروف است، بیش از از یک میلیون دلار می باشد.

یکی از معدنچیان زغال سنگ در استرالیا (به نام جان دانستون) درارتباط با اکتشاف این سنگ ارزشمند می گوید: این سنگ عقیق به صورت خارق العاده ای براق است و رنگ های متنوع درخشانی در آن وجود دارد. به خاطر وجود چنین رنگ هایی نام آن را “رنگین کمان خالص” گذاشته ایم.

این سنگ گرانبها از عناصر کربن و اکسید آهن تشکیل می شود و طبق محاسباتی که توسط متخصصان سنگ شناسی انجام گرفته، قیمت این عقیق با ارزش، بیش از یک میلیون دلار تخمین زده شده است. این سنگ قیمتی را می توان در کشورهایی مانند استرالیا،چک، ترکیه، اندونزی، برزیل و اتیوپی پیدا کرد.

بسیاری افراد در آرزوی داشتن چنین عقیقی هستند اما قیمت بیش از 2.355 دلاری در هر قیراط آن، دست پیدا کردن به این آرزو را سخت می کند!

 نام گذاری عقیق

نام عقیق از نام رودخانه ی “آگات” که واقع در شبه جزیره سیسیل می باشد، گرفته شده است که از بستر این رودخانه، سنگ عقیق استخراج می شود و در مواردی  مثل ساخت انگشتر عقیق یا ساخت سایر زیورآلات، از آن استفاده می شود. این رودخانه را می توان از مهم ترین منابع استخراج عقیق دانست.

کشورهایی مانند یمن، چین، هندوستان، مکزیک و چندین کشور امریکایی نیز، معادنی بزرگ از عقیق دارند. البته عقیق های برزیلی، برای تراش خوردن وحکاکی بسیار مناسب هستند.

نتیجه گیری:

اگر شما هم از طرفدران سنگ عقیق هستید و تصمیم دارید تا با تهیه و خرید آن از زیبایی و فواید بی شمار آن بهره ببرید؛ برای خرید انگشتر عقیق و تهیه انگشتر عقیق خاص، با قیمتی مناسب، محصولات جواهرخاص را مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *