اگر برای خرید انگشتر فیروزه یا انگشتر عقیق به یک فروشگاه می روید، بهتر است سایر سنگ های آن را هم بشناسید و بدانید که هرکدام مخصوص به متولدین چه ماهی از سال است.

سنگ ماه تولد یکی از رایج ترین و قدیمی ترین موضوعات در مبحث سنگ ها است. افراد زیادی همیشه به تاثیر سنگ ماه تولد بر روحیات و رفتار متولدین آن ماه اعتقاد دارند و توصیه می کنند هر فرد از سنگ ماه تولد مخصوص به خود استفاده کند. احتمالا تا کنون در مورد تاثیر هر سنگ و خواص آن زیاد شنیده باشید. اما اینکه هرسنگ بر متولدین کدام ماه تاثیر خاص تر و بیشتری دارد، مطلبی است که در ادامه به آن می پردازیم.

ماه:  مهر 

سنگ: اوپال

سنگ مخصوص مهرماهی‌ها، اوپال است. 

واژه اوپال از کلمه هندی گرفته شده و به طلسم خوشبختی معروف است  و به دلیل هفت رنگ بودن آن، بعضی از هنرمندان و به خصوص نقاشان از آن استفاده می‌کنند .از خواص سنگ اوپال می توان رفع سستی و بی حالی، اثر مثبت روی تیرویید، تقویت قلب و جریان خون، متعادل سازی انرژی چاکراه ها و تاثیر در اختلالات هورمونی را نام برد. هم چنین به علت جذب بالای انرژی اوپال، این سنگ می تواند افکار و احساسات منفی را از بین ببرد.  بیش از90  درصد اوپال‌های ارزشمند در جهان، از استرالیا هستند.

ماه:آبان

سنگ: توپاز

توپاز از واژه توپازیوس که نام جزیره ای در دریای سرخ است گرفته شده. این سنگ بیشتر در رنگ های زرد و آبی موجود است و از سالیان قبل برزیل معدن استخراج توپاز زرد بوده است. توپاز نارنجی رنگی که متمایل به قرمز باشد بهترین نوع آن بوده و به نام توپاز سلطنتی یا امپریال توپاز معروف است .

توپاز سمبل برکت و رشد است و از خواص درمانی آن میتوان به تقویت اعصاب، تقویت سوخت و ساز بدن ،تقویت قلب و دستگاه گردش خون  اشاره کرد .

ماه تولد:آذر

سنگ: فیروزه

سنگ فیروزه نماد موفقیت ، عشق و شادکامی است . یکی از بهترین و قدیمی ترین معادن فیروزه در خراسان و شهرستان نیشابور قرار دارد . علت نام گزاری این سنگ به ریشه تاریخی آن برمی گردد زیرا قدیم هرکس با خود سنگ فیروزه داشت در جنگ ها پیروز میشد و این سنگ ابتدا پیروزه نام داشت که کم کم به نام فیروزه تغییر نام داد . از خواص این سنگ می توان تقویت چشم ، رهایی از اضطراب، اصلاح گردش خون، شادی و نشاط، افزایش اعتماد به نفس ، کمک به عملکرد کبد، درمان نواحی مبتلا به عفونت و … را نام برد . از دیدنی ترین مراکز فیروزه دنیا می توان آستان قدس رضوی را نام برد که فیروزه های آن در دنیا کم نظیر است.

ماه : دی

سنگ: گارنت

این سنگ به دلیل شباهتش به دانه های انار از واژه ای انگلیسی (گراناتیوم) که در زبان انگلیسی به معنای دانه است،  گرفته شده . این سنگ سمبل عشق و وفاداری است . از خواص این سنگ می توان تصفیه خون  بهبود ناراحتی کبد، تنظیم فشار خون، کاهش سردرد، درمان ناتوانی جنسی، افزایش شادی و رفع کابوس شبانه را نام برد. به عقیده برخی سنگ گارنت در کسب و کار هم می تواند مفید باشد مخصوصا برای کسانی که کارشان در ارتباط با مردم است، این سنگ باعث جذب بیشتر افراد و موفیقت در حیطه کاری میشود .

ماه: بهمن

سنگ: آماتیست

نام این سنگ برگرفته از واژه انگلیسی (amethystos ) که در ریشه به مهنای ضد مستی می باشد گرفته شده؛ زیرا عقیده داشتند کسی که این سنگ همراهش باشد دچار مستی نمیشود . در قرون وسطی این سنگ نماد اشرافی گری بود و به علت رنگ خیره کننده اش آن را دارای قدرت های ماورایی دانسته و به عنوان سنگ طلسم خوش شانسی از آن استفاده می کردند . از خواص این سنگ بنفش  می توان به ضد استرس بودن، درمان مشکلات روانی، سردرد و میگرن و تقویت غدد و هورمون و سوخت و ساز سلولی را نام برد .

ماه : اسفند

سنگ : آکوامارین

سنگ مخصوص متولدین آخرین ماه سال، آکوامارین است. آکوامارین که سمبل سلامتی و نشاط است، سیستم ایمنی انسان را تقویت می کند و حس شجاعت را در انسان افزایش می‌دهد.

این سنگ که از یک کلمه لاتین به معنی (آب دریا) مشتق شده، همراه با افسانه هایی است که آن را دور کننده طوفان و حوادث عنوان می کرد. به همین خاطر دریانوردان قدیم آن را در سفرهایشان باخود همراه می‌کردند و به (الهه دریاها) معروف شد. این سنگ دورکننده افکار منفی است و روان انسان هارا تقویت می‌کند.

اگر شما ازمتولدین شش ماهه اول سال هستید، بخش مربوط به سنگ ماه تولد خودرا ازاینجا بخوانید.

جواهرخاص با ارائه سنگ ها و زیورآلاتی همراه با سنگ‌های گوناگون، برای جلب رضایت شما عزیزان تلاش میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *