اگر برای خرید انگشتر فیروزه یا انگشتر عقیق به یک فروشگاه می روید، بهتر است سایر سنگ های آن را هم بشناسید و بدانید که هرکدام مخصوص به متولدین چه ماهی از سال است.

سنگ ماه تولد یکی از رایج ترین و قدیمی ترین موضوعات در مبحث سنگ ها است.  افراد زیادی همیشه به تاثیر سنگ ماه تولد بر روحیات و رفتار متولدین آن ماه اعتقاد دارند و توصیه می کنند هر فرد از سنگ ماه تولد مخصوص به خود استفاده کند. احتمالا تا کنون در مورد تاثیر هر سنگ و خواص آن زیاد شنیده باشید. اما اینکه هرسنگ بر متولدین کدام ماه تاثیر خاص تر و بیشتری دارد، مطلبی است که در ادامه به آن می پردازیم.

اعتقاد به سنگ ماه تولد از کجا آمده است؟

به عقیده یوسف فلاوی که یکی از مورخان یهودی قرن اول می باشد، ارتباطی میان حوشن که حضرت هارون به گردن می انداخته است ( یک صفحه مقدس از جنس کتان که درون آن سنگ هایی قیمتی وجود داشت که نام قبایل اسرائیل روی هرسنگ آن نوشته شده بود) و دوازده ماه سال و دوازده نشانه منطقةالبروج (بخشی از آسمان فلکی که خود به برج‌های دوازدگانه تقسیم می شود) وجود دارد.

سنگ تولد های جدید در سال 1912 میلادی در جهت یکسان سازی سنگ های ماه تولد، توسط انجمن جواهرسازان آمریکایی به صورت رسمی تصویب شد و مدتی بعد در سال 1952 تغییراتی جزئی در آن به وجود آمد. هم چنین انجمن ملی گلد اسمیت بریتانیا در سال 1937 فهرستی از سنگ های ماه تولد خود ارائه کرد. (دو لیست معرفی شده توسط امریکا و بریتانیا شباهت بسیار بالایی با یکدیگر دارند و جز در چند مورد محدود که چند سنگ برای یک ماه معرفی شده است، تفاوت چندانی نمی کنند.)

البته فرهنگ های گوناگون در طی زمان، فهرست های مخصوصی از سنگ هارا برای ماه های مختلف نام برده اند که گاه مشترک و گاه با تفاوت هایی همراه است.

سنگ ماه تولد:

در ادامه تقسیم بندی رایج سنگ تولد در فرهنگ ایرانی را بیان می کنیم و 6 ماه اول سال و سنگ تولد مربوط به آن‌را بررسی می کنیم:

ماه: فروردین

سنگ: الماس

سخت ترین و ارزشمندترین سنگ دنیا، مخصوص متولدین فروردین است. این سنگ از قدیمی ترین سنگ های موجود در دنیاست که امروزه بیشتر ازمعادن افریقا کشف می شود. مستحکم ترین سنگ دنیا خواص زیادی برای انسان دارد؛ مانند افزایش اعتماد به نفس، افزایش روحیه جرئت مندی و قدرت . الماس هم چنین به عنوان تصفیه کننده ی روح و جسم افراد شناخته می شود. فواید زیاد این سنگ ارزشمند، باعث می شود این سنگ را به سایرمتولدین ماه ها نیز پیشنهاد کنیم.

ماه: اردیبهشت

سنگ: زمرد

سنگ مخصوص اردیبهشتی ها، زمرد است. زمرد سنگی بسیار زیبا است که در رنگ های سبز، سبز مایل به سیاه، سبز مایل به سفید و سبز مایل به زرد یافت می شود. این سنگ ارزشمند، از دیرباز در امور سنگ درمانی استفاده می شود و تاثیرات زیادی برای بهبود بیماری های جسمی و روحی برای آن ذکر شده است.

ماه: خرداد

سنگ: مروارید

سنگ متولدین آخرین ماه اولین فصل سال، مروارید است. رنگ اصلی مروارید سفید است اما در رنگ های خاکستری، خاکی … به صورت براق یا کدر دیده می شود. مروارید به عنوان سنگی زندگی بخش و دور کننده استرس یاد می شود که دردها را دور می کند.

این سنگ که از زمان تمدن های کهن رواج دارد، به عنوان نماد عشق و پیوند میان دونفر نیز شناخته می شود.

اگر از متولدین خرداد هستید یا به مروارید علاقه درید، مطلب دنیای مرواریدی مارا از دست ندهید.

ماه: تیر

سنگ: یاقوت سرخ

یاقوت که پس از الماس سخت ترین سنگ محسوب می شود، به عنوان سنگی ارزشمند و سلطنتی استفاده می شده است. رنگ بسیار خاص و زیبای آن باعث می شود تا این سنگ محبوبیتی زیاد میان افراد مختلف و به خصوص خانم ها داشته باشد. این سنگ که نماد ثروت و قدرت حاکمان بوده است، انرژی حیاتی بدن را بیشتر می کند و خون رسانی بدن را افزایش می دهد.

ماه: مرداد

سنگ: زبرجد

این سنگ که از سالیان سال پیش ساکنین خاورمیانه و خاور نزدیک آن را شناخته اند، حتی درشهاب سنگ ها هم دیده شده است. این سنگ در رنگ های زرد تا سبز زیتونی مشاهده می شود و نماد از بین بردن شر و بدی است. زبرجد صلح و آرامش به ارمغان می آورد و موجب ایجاد آرامش در افراد و داشتن خوابی آسوده می شود.

ماه: شهریور

سنگ: یاقوت کبود

متولدین شهریور ارتباط ویژه ای با یاقوت کبود دارند. این سنگ که در طیف های آبی- بنفش، آبی-شیری، آبی- سبز و تیره جوهری رنگ یافت می شود، خواص درمانی بسیار زیادی دارد. یا قوت کبود دررفع بیماری هایی مانند افسردگی، روماتیسم، خونریزی، اضطراب و … مؤثر است. این سنگ حواس درونی انسان را بیدار می کند و به آن بصیرت می دهد.

از این سنگ، به عنوان سمبل خردمندی و فرزانگی یاد می کنند.اگر شما ازمتولدین شش ماهه دوم سال هستید، بخش مربوط به سنگ ماه تولد خودرا ازاینجا بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *