سنگ حدید با نام دیگر سنگ خون، به رنگ سیاه مایل به خاکستری و قهوه ای مایل به قرمز در طبیعت یافت میشود. به این سنگ هماتیت نیز گفته میشود زیرا پودر خرد شده آن آب را رنگی میکند اگر هماتیت در کانی ها و سنگ های دیگر نیز یافت شود همچون رنگ خون در آنها به نظر میرسد این سنگ از زمان باستان تا کنون استفاده زیادی داشته است و در رنگ سازی و آرایش به کار میرود.

 امام صادق تاکید بسیاری روی به دست کردن پنج  نوع انگشتر کرده اند انگشتر حدید برای پیروزی بر دشمن ، انگشتر فیروزه برای گشایش در کارها، انگشتر عقیق برای بر طرف و دوری از  فقر،  انگشتر یاقوت و در نجف برای دوری از پریشانی و آسان شدن کارها.

مشخصات کانی شناسی سنگ حدید

سختی سنگ حدید 5/5 تا 5/6 در مقیاس موس است و از اکسید آهن تشکیل شده است  ساختار کریستالی این سنگ به صورت بلورهای سیاه رنگ است  و چون در داخل این سنگ ها پدیده چند رنگی وجود ندارد به صورت مات و غیر شفاف در طبیعت موجود است. برخی از گونه حدید خاصیت مغناطیسی داشته و جذب آهنربا میشوند اما در حالت کلی درباره همه گونه های هماتیت صدق نمیکند. سنگ های حدیدی که قابل برش هستند در کشورهای انگلستان ، نیوزلند، نروژ و … یافت میشود. این سنگ وقتی تراش نخورده باشد رنگ آن قرمز است اما وقتی تراش میخورد رنگ آن براق و فلزی میشود. هماتیت را به عنوان جایگزینی برای مروارید سیاه میدانند ولی این نکته را باید در نظر داشت که وزن آن خیلی بیشتر از مروارید است .

خواص سنگ حدید در روایات معصومین(ع)

در روایات ائمه (ع) از سنگ حدید به عنوان دفع کننده هراس از افراد نام برده شده است انگشتر حدید دافع بلا، اجنه و شرارت و سرکشی افراد است . در جلوگیری از چشم زخم از آن استفاده میشود در هنگام نماز، همراه داشتن انگستر حدید مکروه است . حضرت علی (ع) به انگشتر حدید علاقه داشتند و همیشه از آن استفاده میکردند.

خواص درمانی سنگ حدید

طبیعت این سنگ سرد و خشک است.این سنگ برای حافظه مفید است و به داشتن تمرکز کمک میکند. تنظیم کننده گردش خون و در درمان فشار خون بالا موثر است در تسکین دردهای ناشی از آرتروز و انقباضات ماهیچه ای استفاده میشود. در درمان اضطراب،  بی خوابی و کم خونی تاثیر زیادی دارد. میل به مصرف دخانیات را در افراد مصرف کننده این گونه مواد، کاهش میدهد. در درمان پرخوری موثر واقع میشود . به افراد کمک میکند تا وسواس عملی خود را کنار بگذارند. به افراد معتاد و ترک اعتیادشان کمک بسزایی  میکند،  بدن را به جذب آهن توسط خون تحریک میکند و در تقویت قلب استفاده میشود. بیماری های چشم را درمان میکند.

چاکرا درمانی با سنگ حدید

زمین عنصر موثر سنگ حدید است . این سنگ چاکرای اول یا همان ریشه را تحت تاثیر قرار میدهد و آن را متعادل میکند. کبد را از انرژی های سمی پاک میکند. به افراد کمک میکند تا رویاهای خود را باور داشته باشند. به طور کلی این سنگ بیماری های مرتبط با خون را درمان میکند.

شارژ سنگ حدید

از آنجاییکه سنگ حدید از اکسید آهن تشکیل شده است نباید با آب شستشو شود و در آب قرار بگیرد برای شارژ مجدد آن میتوانید آن را در نمک دریا که خشک است و رطوبتی ندارد قرار دهید و روی آن را بپوشانید.

 تشخیص سنگ حدید اصل

برای تشخیص سنگ حدید اصل آن را بر روی ظروف چینی که لعاب ندارند، بکشید اگر روی ظرف چینی خط قرمز ایجاد شد سنگ اصل است البته مواظب باشید روی خود سنگ خراش نیفتد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *