لابرادوریت (Labradorite ) سنگی زیبا و رنگارنگ، از خانواده سنگهای فلدسپار است. این گوهر را به مردم بومی کانادا نسبت داده اند و بر این باورند که این سنگ از آتش یخ زده به وجود آمده که نتیجه شفق قطبی است . سختی آن بین 6 تا 6.5 است اگر این سنگ را داخل آتش بیندازیم رنگ شعله را سبز میکند و نکته جالب دیگر اینکه این سنگ در اسید حل نمیشود. 

این سنگ با نام های دیگری نیز در جواهرسازی کاربرد دارد  و به نام اسپکترولیت یا طیف نما معروف است. مععمولا رنگ هایی که از آن در طبیعت یافت میشود شامل آبی اقیانوسی، خاکستری ، سبز ، دودی میباشد. بعنوان سنگ زینتی در ساخت صفحه ساعت تزیینی، رویه میز و نمای ساختمان به کار می‌رود. ساخت انگشتر با این سنگ بسیار زیبا ، مقرون به صرفه است زیرا این سنگ جزو سنگهای نیمه قیمتی و ارزان است . کلکسیونی از انگشتر عقیق و انگشتر فیروزه در کنار انگشتر ساخته شده با این سنگ بسیار ارزشمند است.

خواص ماورایی سنگ لابرادوریت

این سنگ به کشف حالات روحی شما و ارتباط آن با کائنات کمک میکند. از بین تمام سنگها، لابرادوریت برای غلبه بر بحران درونی که برایتان پیش آمده توصیه میشود . سنگها به غیر از لابرادوریت با اتصال به نیروی مغناطیس زمین شما را در بند این نیرو نگه میدارند اما سنگ لابرادوریت بر این نیرو غلبه کرده و به شما فرصت رهایی و به پرواز در اوردن روح در ماورا را میدهد. این گوهر زیبا اعتماد به نفس را در افراد میکاهد و از احساس ترس و ناامیدی می کاهد. این سنگ از نظر سنتی به سنگ شانس معروف است.

خواص درمانی سنگ لابرادوریت

سنگ لابرادوریت بر چاکرای اول و دوم  تاثیر میگذارد . نیروی موجود در این سنگ به بهبود اختلالات چشمی کمک میکند . مغز را تقویت کرده و از امواج منفی و درگیری فکری پیش گیری خواهد کرد . از تغییر شکل ستون فقرات جلوگیری میکند. روی رفتار و تعدیل آن تاثیر بسزایی دارد و برای افراد عصبی و ناآرام بسیار مفید است. ایجاد شور و اشتیاق میکند و افسردگی را درمان میکند. لابرادوریت سیستم ایمنی بدن را بالا میبرد  و برای تسکین درد های استخوانی و مفصلی و درد های ناحیه ستون فقرات استفاده می شود.لابرادوریت برای درمان مشکلات ریه ها مفید است و به مشکلات تنفسی، برونشیت و سرماخوردگی کمک کرده و در هضم غذا، تنظیم گوارش و سوخت وساز بدن موثر است.لابرادوریت درد روماتیسم و نقرس را آرام می کند.

لابرادوریت سنگی مناسب برای خانم ها

این سنگ ارزشمند مکانی که برای صاحبش عزیز است را محافظت میکند به عنوان مثال محافظت از خانه را تضمین میکند و چون زنان نقش کلیدی را در خانه ایفا میکنند پس مناسب آنهاست. سنگ نیمه قیمتی لابرادوریت برای دستبندها، سنجاق سینه، گردنبندها و سنجاقها مورد استفاده قرار میگیرد .جواهراتی که از این گوهر تولید میشود برای زنان بالای 30 سال توصیه میشود. نوعی سنگ  لابرادوریت به نام لابرادور سیاه وجود دارد که به دو نوع زن و مرد تقسیم میشود آن نوع که برای خانم ها مناسب است دارای رنگ بنفش قهوه ای است .

کشورهای دارنده سنگ لابرادوریت

کشورهایی که در آنها این سنگ را  میتوان یافت نظیر کانادا، فنلاند، ماداگاسکار، مکزیک، اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده آمریکا میباشد. نوعی دیگر از لابرادوریت در ماداگسکار یافت می شود که به رنگ آبی شفاف می باشد و به مون استون ماداگاسکار نیز معروف است، مقادیری از این سنگ نیز در کشور هند استخراج می شود که از نوع شفاف با انعکاس رنگ  داخلی  است بهترین نمونه از سنگ لابرادوریت با بازی رنگ زیبا مختص به فنلاند می باشد که با عنوان اسپکترولیت هم شناخته می شوند.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *