علاقه مند به خرید عقیق یا انگشتر عقیق مردانه هستید اما در مورد آن اطلاعات زیادی ندارید؟

به جای درستی مراجعه کرده اید! عقیق یک سنگ جواهری پر زرق و برق است که می تواند توسط دستان طراحان متخصص، به یک جواهر درجه یک و زیبا تبدیل شود. عقیق از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه است و دارای طیف وسیعی از رنگ ها و طرح های طبیعی است. از آنجا که انواع مختلفی ازعقیق در بازار موجود است، شما باید برای خرید یک قطعه عقیق تصمیمات خود را محدود نمایید. در این راهنمای خرید، ما به شما هر آن چه را که باید در مورد عقیق بدانید می گوییم تا به شما در تصمیم گیری درست قبل از خرید کمک نماییم.

در ابتدا بدانیم به چه نوع سنگی عقیق می گویند؟

عقیق نوعی سنگ یمانی است که شکل میکرو کریستالی از سنگ کوارتز است. میکرو کریستالی به این معنی است که ساختار سنگ از کریستال های خوب و بسیار ریز تشکیل شده است(اغلب تنها در زیر یک میکروسکوپ قدرتمند قابل مشاهده هستند). همه عقیق ها به عنوان یک سنگ نسبتاً قیمتی محسوب نمی شوند. عقیق های قیمتی دارای کیفیت و رنگ مشخصی هستند.عقیق ها در همه جای دنیا یافت می شوند، اما بیشتر از همه در مکان هایی مانند برزیل، اروگوئه و مکزیک قرار دارند.

عقیق دقیقاً چگونه تشکیل می شود؟ این فرایندی است که در آن سیلیس درون فرورفتگی سنگ های آذرین ته نشین می شود. عقیق هم چنین می تواند در دیواره های فرورفتگی ها نیز شکل بگیرد، که لایه های هم مرکزی را تشکیل می دهند و یا به صورت لایه هایی از پایین به بالا شکل می گیرند. هر زمان که موج جدیدی از ذخایر سیلیکا از طریق آبهای زیرزمینی وارد می شود، این لایه های ته نشین شده به رشد خود ادامه می دهند و الگوهایی را ایجاد می کنند که از طریق آنها می توان انواع مختلف عقیق ها را از یکدیگر و دیگر سنگ ها تشخیص داد.

به دلیل نحوه شکل گیری عقیق ها، هر قطعه ای از عقیق ها با دیگر عقیق ها متفاوت است، و سنگ خریداری شده شما را مختص شما می کند. این دلیل اصلی ترین دلیل است که عقیق را برای جواهرات مناسب می کند زیرا هیچ کس دیگری قطعه ای مشابه با عقیق شما را نخواهد داشت و این باعث می شود تا شما منحصر به فرد شوید.عقیق یکی از قدیمی ترین سنگ های قیمتی مورد استفاده در جواهرات است. در حقیقت، دانه های عقیق کوچک در خاورمیانه یافت شده اند و تقریبا قدمتی 9000 ساله دارند!

چه نوع عقیقی را باید خریداری نماییم؟

همانطور که احتمالا از قبل می دانید، عقیق به شکل های مختلفی یافت می شود. این گوناگونی به علت ترکیب سنگ ها رخ می دهد و به طور عمده بر اساس رنگ و الگوی ساختاری قابل تشخیص هستند. موضوع گوناگونی عقیق ها یک مقاله کامل را می طلبد بنابراین در اینجا فقط به برخی از محبوب ترین گونه های اشاره کرده ایم.

عقیق با ترکیبات منحصر به فرد

عقیق شجری

این نوع عقیق یک نوع معمولی نیست. دارای یک الگوی یکنواخت نیست اما در عوض، بیشتر به صورت بی رنگ، سفید و یا خاکستری است، که شامل انشعابات قهوه ای / سیاه رنگ است. از عقیق شجری گاهی به عنوان عقیق درختی نیز یاد می شود، زیرا انشعاب های جالب آن به صورت شجری است که به معنی داشتن فرم شاخه ای مانند یک درخت است. اگر بخواهید کمی پول بیشتری برای آن بپردازید (زیرا این نوع عقیق یکی از قیمتی ترین انواع عقیق است)، و این به خاطر ظاهر منحصر به فرد و جذاب آن است که ارزش قیمت بالای آن را دارد.

عقیق خزه ای

چیزی که باعث می شود عقیق خزه را از سایرین جدا کنیم ناخالصی ها قابل توجه آن است. این نوع عقیق مانند سایر عقیق ها دسته ای و دارای نواره نیست و در این رابطه بسیار شبیه به گونه های شجری آن است. عقیق خزه ای یک سنگ سفید با رگه های سبز رنگ است، که این رگه ها بسیار شبیه به خزه است (نام آن هم از این جهت خزه ای انتخاب شده است).

عقیق با آرایش پر

این شکل از عقیق دارای رگه هایی شبیه به پر است، مخصوصاً بر روی سطح آن، که نشان دهنده وجود سرخس و یا دیگر گونه های موجودات در دیوارهای فرورفتگی سنگ ها است. هنگامی که آن را صیغل می دهند و آن را تمیز برش می دهند، این موارد با زیبایی سنگ ترکیب می شوند و طرح های خیره کننده و رنگ های خیره کننده ای را ایجاد می کنند.

عقیق با رنگ ها و الگوهای بسیار جذاب

عقیق مستحکم

این نوع از عقیق شایع ترین نوع و به طور کلی اولین نوعی از عقیق است، و زمانی که ما در مورد عقیق صحبت می کنیم این نوع آن به ذهن می آید. این گونه از عقیق دارای نواره های کریستالی معروفی است که از الگویی با خطوط حفره ای تشکیل شده است و زمانی که آن را به چند تکه تقسیم می کنیم، بسیار شبیه به یک قسمت برش خورده از تنه یک درخت قدیمی است که پر از حلقه و رنگارنگ است.

عقیق آتشین

این گونه زیبا و کمیاب عقیق دارای یک قوس رنگین کمانی است که آن را از سایرین مجزا کرده است. عقیق های آتشین، سنگ های قدیمی هستند که میلیونها سال پیش از طریق انفجارهای آتشفشانی تشکیل شده اند. این سنگ ها همانند آتش به نظر می رسند و این موضوع هم به دلیل رنگ قرمز مایل به قهوهای آن ها است که اغلب به همراه چرخه و یا رنگه از رنگها هستند. این سنگ بسیار ارزشمند است و می تواند بسیار مقدس باشد.

عقیقی توری

همانطور که از نام آن پیداست، این گونه از عقیق شبیه یک توری زیبا با حلقه های پیچیده و پرکار و چرخشی است. این یکی از شایع ترین و پرطرفدارترین فرم های عقیق است. شما می توانید این نوع از عقیق را در تنوع رنگی بسیار زیادی پیدا کنید، با رنگ قرمز و آبی  آن که کاملا نادر است.

برای دانستن اطلاعات کامل تری در مورد عقیق با ما همراه باشید و از کلکسیون انگشتر عقیق مردانه و انگشتر عقیق زنانه ما در جواهری خاص دیدن نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *