انگشتر فیروزه از سالیان سال پیش میان مردم و به خصوص ایرانیان جایگاه ویژه ای داشته است. وجود منابع غنی و باکیفیت فیروزه در نیشابور، ایران را به یکی از پرچمداران این حوزه تبدیل کرده است. به جز زیبایی این سنگ، مزایای زیاد آن باعث شده تا بسیاری از بزرگان از انگشتر فیروزه استفاده کنند.

استفاده از انگشترفیروزه و خرید انگشترفیروزه نیز در روایات بسیاری توصیه شده است و احادیث زیادی در این زمینه وجود دارد. در ادامه برای آگاهی هرچه بیشتر شما عزیزان، تعدادی از این احادیث و روایات را ذکر می کنیم.

روایات و احادیث پیرامون انگشترفیروزه:

·        پیامبر(ص) می فرمایند: «خداوند بلندمرتبه می فرماید من شرم میکنم از اینکه دستی را که در آن انگشتر فیروه باشد و دست به دعا به سمت من بلند کند، نا امید برگردانم.»

·        حدیثی از امام صادق(ع) نقل شده است که می فرمایند :«هر کس انگشتر فیروزه در دست کند، فقیر نخواهد شد.»

·        هم چنین در امالی شیخ طوسی داستانی از امام رضا(ع) در این باره آورده شده است: روزی شخصی نزد امام رضا(ع) آمد و از اینکه بچه دار نمی شدند، شکایت کرد. امام به آن فرد گفت که انگشتر فیروزه تهیه کرده و برآن این آیه شریفه را حک کند «رَبِّ لاتَذَرْنی فَرداً وَ أَنْتَ خَیْرُ الْوارِثین»(اپروردگارا! مرا تنها مگذار (و فرزند برومندی به من عطا کن) و تو بهترین وارثان هستی!
آن شخص می گوید که این عمل را انجام دادم و کمتر ازیکسال بعد، صاحب فرزند شدم.

·        هم چنین گفته شده که حضرت علی (ع) چهارانگشتر در دست می کردند که یکی از آن ها انگشتر فیروزه بود که برای نصرت و پیروزی در دست می کردند.

علاوه بر این، در کتاب حلیه المتقین در باب آداب و اخلاق اسلامی (با سند معتبری از مفضّل بن عمر) آورده شده است که: « روزی به محضر حضرت امام صادق(ع) رسیدم درحالیکه انگشتر فیروزه در دستم کرده بودم. ایشان فرمودند: ای مفضّل! فیروزه تماشاگاه دیدگان زنان و مردان  باایمان است و دردها را دورمی کند. من دوست دارم که هرمؤمن از چند انگشتر استفاده کرده و آنهارا در دست کند. یاقوت که ازهمه فاخرتر است ، انگشتر عقیق که برای ما و اهل بیت خالص‌تر است، انگشتر فیروزه که به چشمان قوّت می دهد و چشم را از ضعف و نابینایی و سایر آفات دور میگرداند. سینه را فراخ و گسترده می کند و دلتنگی و وسواس را ازآن رفع می کند، قوّت دل را افزایش می دهد و اگر فردی برای انجام کاری برود و آن را در دست کند، با حاجت و خواسته ی برآورده شده باز می گردد.»

·        هم چنین در تعدادی از روایت کتاب کافی آمده است که: هرکس انگشتر فیروزه یا عقیق در دست کند، فقیر نمی شود.

 از حسن بن علی مهران نقل است که روزی نزد امام موسی کاظم(ع) رسیدم و در دست ایشان انگشتری را دیدم که نگین آن فیروزه بود و بر آن “الله الملک” نقش بود. مشغول تماشای آن بودم که حضرت فرمودند به چه نگاه می کنی؟ پاسخ دادم میگویند حضرت علی(ع) انگشتر فیروزه ای داشته اند که نقش آن “الله الملک” بوده است. فرمودند آن انگشتر را می شناسی؟ عرض کردم خیر. فرمودند این همان انگشتراست که سنگ فیروزه آن را جبرئیل برای رسول الله از بهشت به ارمغان آورده است و آن حضرت آن را به امیرالمؤمنین هدیه دادند.

بعضی از فواید ذکر شده در باب فیروزه در احادیث و روایات:

·        بی نیازشدن فرد و دور شدن فقر و تنگدستی

·        استجابت حاجت و دعا

·        باعث ظفر و پیروزی می گردد

·        درد و مشکل را از دیدگان دور می کند.

همانطور که ملاحظه نمودید، درباره انگشترفیروزه و فواید آن بسیار صحبت شده و به استفاده از آن توصیه شده است. جواهری خاص با ارائه انواع گوناگون انگشترهای فیروزه درجهتآسانتر شدن تصمیم گیری و جلب رضایت شما عزیزان تلاش می کند. ما برای انجام بهترین انتخاب و خرید انگشترفیروزه درکنار شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *