انگشتر سولیتر  (Solitaire Ring)را به هر حلقه ای ک دارای یک سنگ  الماس است نسبت میدهند. اگرچه  امروزه این نام را بیشتر برای حلقه های الماس استفاده میکنند اما میتواند برای هر سنگی کاربرد داشته باشد. 

انگشتر سولیتر از زمانی که حلقه به وجود آمد مطرح بوده است . در روم باستان، از زمانی ک الماس روی باند حلقه طلا به کار رفت محبوبیت زیادی پیدا کرد. در آن زمان کاربرد بیشتر از یک قطعه الماس در حلقه غیر معمول بود. در سال 1940 به دنبال رکود بزرگ اقتصادی آمریکا بازار الماس به شدت با مشکل روبرو شد. در سال 1948 شرکت DE Beers تصمیم گرفت برای فروش الماس در بین طبقه متوسط آمریکا (که قبل از آن در انحصار طبقه ثروتمند آمریکا بود)  با این شعار وارد بازار الماس شود و این شعار” یک الماس برای همیشه بود” و هدف این شرکت تعبیه الماس روی حلقه های نامزدی بود از این زمان به بعد حلقه های سولیتر رونق ویژه ای پیدا کرد .

تغییرات انگشتر سولیتر در گذر زمان

زمانی که یک الماس با هر شکل و اندازه ای بر روی یک جواهر یا فلز و یا حلقه قرار گیرد، آن را سولیتر می نامند.

اما غالبا ما حلقه هایی را میبینیم که به عنوان سولیتر ارائه میشود ولی سنگ های دیگری نیز روی آن تعبیه شده است . با گذشت زمان پذیرفته شد انگشتر سولیتر میتواند علاوه بر داشتن یک قطعه الماس در مرکز خود، دارای سنگ های دیگری روی شانه ها نیز باشد.

انواع انگشترسولیتر

·        انگشتر تک نگین

این انگشتر همیشه یک انگشتر منحصر به فرد خواهد بود چون می تواند از سنگ های بسیاری مانند الماس،سنگ های قیمتی وسنگ نشان ماه تولد همسر خود استفاده کنید. جالب است که بدانید، انگشتر های سه نگینه سمبل گذشته، حال و آینده ی رابطه ی دو نفر هستند.این مدل انگشتر زنانه، در میانبانوانی که به سبک کلاسیک و ساده توام با عشق توجه ویژه ای دارند، دارای محبوبیت است.

·        انگشترسولیتر کلاسیک

هیچ انگشتری  به اندازه ی سولیترهای کلاسیک،شیک و امروزی نیست. برای نگین این انگشتر ها اکثرا از الماس استفاده میشود. نوار حلقه ها عموما از جنس طلای سفید یا نقره است.این انگشتر ها به دلیل ست شدن با هر نوع لباسی و به چشم آمدن در میان خانم ها از محبوبیت خاصی برخوردارند.این حلقه به علت جنس نوار حلقه،سنگ و اندازه ی آن کمی از انگشتر های نگین دار گران تر است.

انگشتر سولیتر بهترین هدیه برای خانم ها

انتخاب این انگشتر می تواند انتخاب مناسبی برای اقایانی باشد که هنوز شناخت کافی از سلایق بانوی خود ندارند. چرا که بانوی شما می تواند برای پر جلوه تر کردن انگشتر خود در کنار این حلقه سولیتر، یک یا دو انگشتر رینگ طلای ساده به عنوان پشت حلقه قرار دهد و باعث افزایش رخ کار خود شود.

انگشترسولیتر را با چه لباسی ست کنیم

انگشترهای تک نگین یا همان سولیتر با لباس‎های آستین بلند بیشتر به چشم می‎آین.  شما می‎توانید در مهمانی ‌های خاص رنگ لباس خود را متناسب با رنگ سنگ یا الماس انگشتر سولیتر خود انتخاب کنید.اگر به جایی می‎روید که برای شما تیپ و استایلتان مهم است ، انگشتر سولیتر به همراه لاکی خوشرنگ قطعادستان شما را زیباتر از آن چه که هست جلوه می دهد.

آیا انگشتر سولیتر در آینده حرفی برای گفتن دارد؟

امروزه طراحی جواهرات بخشی از صنعت مد شده است دوره های مختلف طراحی جواهرات مانند Art deco  تاثیر بسزایی روی این صنعت گذاشته است . در واقع طراحی انگشتر های سولیتر یکی از معدود رشته هایی است ک صنعت مد روی آن مانور میدهد.  طراحی انگشتر سولیتر یک هنر بی انتهاست و اغراق نیست که بگوییم در 100 سال آینده در مورد این انگشترها حرفی برای گفتن وجود دارد .

مجموعه جواهر خاص ارائه دهنده انواع انگشتر سولیتر، انگشتر عقیق ، انگشتر فیروزه ک دارای کارشناسان زبده در زمینه سنگ و انگشتر میباشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *