سنگ درمانی از دیرباز تا کنون در میام مردم جامعه رواج داشته است برخی بر این باورند که سنگ ها شفادهنده و درمان کننده بیماری ها هستند. متأسفانه اعتقاد های افراطی برخی از افراد در جامعه ما سبب شده است که به جای مراجعه به پزشکان متخصص به مراکز سنگ درمانی یا به اصطلاح طب باستانی رجوع کنند اما آیا انرژی سنگ ها و سنگ درمانی واقعیت دارد؟ آیا یک سنگ میتواند شفا دهنده بیمار باشد؟ آیا به عنوان مثال با خرید انگشتر عقیق و یا خرید انگشتر فیروزه میتوان به سلامتی کامل دست یافت؟ در این مقاله سعی بر این داریم که تمامی سوالات را پاسخ گو باشیم با ما همراه باشید.

شفا گرفتن با تلقین نه با سنگ درمانی

یکی از برجستگان روانشناسی جناب دکتر علی مهدی بیان کردند: یکی از قدرتمندترین ابزار در روند بهبود بیماری تلقین میباشد با توجه به این که در هیچ یک از منابع علمی مربوط به سنگ شناسی به خواص شفادهنده سنگ ها اشاره نشده است تنها میتوان از مبحثی بنام تلقین صحبت کرد. چرا که تلقین در هر امری چه شکست و موفقیعیت، چه شفاگرفتن و بیمار شدن قدرت خارق العاده ای دارد و میتوان گفت غیر قابل انکار است. بدین ترتیب هر سنگی میتواند شفا دهنده باشد اما نه به تنهایی بلکه با قدرت تلقین.دکتر علی مهدی بیان کرد : قدرت روانشناسی و تمرکز حواس به وسیله بعضی باورهای عمیق و اکثر مواقع خرافات که قدمتشان به دوران باستان میرسد ، به کمک همین تلقین ذهنی میباشد. فرد تصور میکند به واسطه جسمی که در دست دارد میتواند شفا یابد به خصوص اگر آن جسم برگرفته از طبیعت و خالص هم چون سنگ باشد. ایشان اظهار داشتند که : هیچ دارویی اثر بخش نخواهد بود مگر آن که به موقع و درست استفاده شود و هیچ سنگی به خودی خود شفا نمیدهد مگر آنکه از قدرت خارق العاده تلقین استفاده شود.

منشأ سنگ درمانی از کجا شروع شد؟ 

کشور چین منشأ اصلی سنگ درمانی میباشد در یکی از کتاب های تاریخی بعد از اسلام، کتابی با عنوان امپراتوری زرد به نویسندگی یواخیم بارکها وزن بیان کننده روشهای سنگ درمانی میباشد. در این کتاب زندگی چنگیز مغول و فرزندان او چگونگی بهرمندی از درمان های طبیعی و حتی روش استفاده از سنگ ها در درمان بیماری ها پرداخته شده است.  

سنگ درمانی در کتاب قانون : 

رییس دانشکده طب سنتی ایران سرکارخانم روشنک قدس علاوه بر بیان نموندن عدم جایگاهی برای سنگ درمانی در طب سنتی تأکید داشتند که سنگ درمانی در هیچ کجای کتاب قانون که معتبرترین و مهمترین منبع آموزه های طب سنتی ایران و جهان است آورده نشده است هم چنین به عنوان درمانی مکمل طب سنتی هم از آن مطلبی آورده نشده است .

سنگهایی که حرارت دادن آنها ، گذاشتنشان روی سر و خواندن انواع ذکر های خاص و یا قراردانشان روی موضع درد و حتی انجام ماساژ با آنها، وجه اشتراک اغلبشان به شمار می رود.

سنگ درمانی در دین اسلام

در پاراگراف های قبل بیان شد که سنگ درمانی از نظر علمی و از نظر سنتی قابل قبول نمیباشد اما آیا دین اسلام هم سنگ درمانی را نمیپذیرد؟ برای پاسخ به این سوال باید از احادیث معصومین استفاده کرد.

آیا سنگها واقعا شفا می دهند؟

حامد مدرس غروی ، یکی از کارشناسان مذهبی و محقق حوزه علمیه مشهد مقدس  تأکید بر این موضوع دارد که حدیث و روایات معصومین در رابطه با استفاده از انگشتر عقیق و یا انگشتر فیروزه و دیگر سنگ ها هم چون یاقوت ، شرف شمس و درنجف و .. برای شفای بیماری ها نمیباشد بلکه جهت دفع بلا و جلوگیری از برخی از بیماری ها اشاره شده است نه اینکه سنگی را بر بالین بیماری بگذارند و منتظر شفای بیمار شوند . سنگ ها به علت خاصیت متافیزیکی که دارند و یا حتی وجود روح  و  قدرت کهکشان و کیهان درسنگها ، در یک دید کلی میتوان نتیجه گرفت که وجه اشتراک اکثر این سنگها در ایجاد حس آرامش، افزایش اعتماد به نفس، درمان دردهای عصبی و از این قبیل مسایل، تقریبا یکسان است. اما مهمترین موضوع تلقین میباشد و باید مراقب بودکه خام تبلیغات افراد سودجو نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *