مشخص کردن سایز انگشت و انتخاب یک انگشتر متناسب با آن، کار آسانی است. اما اگر بخواهید به صورت اینترنتی یک انگشتر سفارش دهید یا اینکه قصد خرید انگشتر فیروزه یا انگشتر عقیق برای یکنفر دیگر را داشته باشید، انتخاب سایز انگشتر که مناسب انگشت باشد، سخت می شود. اما با استفاده از روش های زیر می توانید این مشکل را حل کنید و زمان خرید از این بابت آسوده خاطر باشید.

آموزش تعیین سایز انگشتر

برای تعیین سایز انگشتر روش هایی وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

اما پیش از این کار لازم است به چند نکته در این زمینه توجه داشته باشید:

·         اگر دست شما سرد است، ابتدا دست خودرا گرم کنید و سپس آن‌را سایز کنید. این عمل به این خاطر است که وقتی دست ها سرد هستند، فشارخون داخل رگ های شما کمتر می شود و اندازه گیری در این حالت، سایزی کوچکتر از سایز واقعی انگشت شما نشان می دهد.

·         اندازه گیری را در شب یا بعد از ظهر انجام دهید زیرا در این زمان‌ها سایز انگشت معمولا متفاوت است.

·         انگشتر باید طوری انتخاب شود که از قسمت برجستگی بند انگشت شما به خوبی عبور کند اما برای انگشت خیلی تنگ نباشد و به آن فشار وارد نکند.

·         بهتر است اندازه گیری را چندین مرتبه و باروش های متفاوت انجام دهید و درصورتیکه دوعدد بدست آوردید، عدد بزرگتر را انتخاب کنید. (البته توجه داشته باشید اعداد به دست آمده نباید تفاوت محسوسی باهم داشته باشند.)

روش اول: حلقه سایز انگشتر

این روش معمول ترین روش اندازه گیری سایز انگشت است. اگر با یک طلا فروش یا نقره فروش آشنایی دارید، می توانید ازاو بخواهید که حلقه های سایز خودرا در اختیار شما قرار دهد و به راحتی انگشت خودرا اندازه گیری کنید. برای تعیین سایز انگشتر، هم چنین می توانید با مراجعه به یک طلا یا نقره فروشی، از آن‌ها در خواست کنید که این کاررا برای شما انجام دهند و اندازه دقیق انگشتر خودرا بفهمید.

روش دوم: استفاده از قطر انگشترهای دیگر

قطر یکی دیگر از انگشترهای خودرا با یک خط کش اندازه بگیرید و عددی را که به دست می آید مطابق جدول زیر محاسبه کنید.

توجه داشته باشید، برای استفاده از این روش بهتر است مدل انگشتری که انتخاب کرده اید با مدلی که آن را اندازه می گیرید مشابه باشد. زیرا معمولا انگشترهایی که رکاب عریض تری دارند، از انگشترهایی با رکاب ظریف، تنگ تر هستند.

روش سوم: اندازه گیری دور انگشت با نخ یا نوارکاغذی

برای تعیین سایز انگشتر، یک نوارکاغذی یا پارچه ای تهیه کنید. عرض نوار بیشتر از 2سانتی متر و طول آن کمتر از 10 سانتی متر نباشد. می توانید از یک نخ هم برای این کار استفاده کنید. نوار یا نخ را دور انگشت مورد نظر خود بپیچید به طوریکه کامل دور انگشت را پر کند و فضای خالی نداشته نداشته باشد. هم چنین نباید به انگشت شما فشار وارد کند و باید انگشتتان کاملا راحت باشد. با یک ماژیک محل اتصال دوقسمت نخ یا نوار راعلامت بزنید یا آن را از محل اتصال جداکنید. سپس نوار را در کنار یک خط کش قرار دهید و آن را اندازه بگیرید. سپس عدد بدست آمده را با جدول زیر مطابقت دهید و سایز انگشتر خودرا پیدا کنید.

جمع بندی:

·         معمولا سایز انگشتر خانم ها بین 3 تا 9 است و متداول ترین سایز انگشتر برای بانوان 6 می باشد.

·         معمولا سایز انگشتر آقایان عددی بین 8 تا 14 است و متداول ترین سایز برای مردان سایز 9 می باشد.

·         اکثرا سایز انگشتان دست غالب شما ( دستی که بیشتر از آن استفاده می کنید) نیم سایز بزرگتر از دست دیگر شماست.

·         اگر قصد خرید انگشتر برای کسی را دارید و سایز انگشترش را نمی دانید یا قرار است اورا غافلگیر گنید، بهتر است از یکنفر که جثه و سایز دستان او مشابه فرد موردنظر شما است کمک بگیرید.

می توانید با شناخت سنگ ماه تولد، از سنگ هایی متناسب با ماه تولدتان در انگشتر و سایر زیورآلات خود استفاده کنید.

برای خرید انگشتر فیروزه، انگشتر عقیق و جدیدترین مدل های انگشتر و نیم ست، می توانید از محصولات جواهرخاص دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *